Friday, March 14, 2014

Working girl

Mitt liv består för närvarande mest av att vara upptagen. Skojar inte, är fullbokad jämt. En helt normal dag i mitt liv ser ut som så att jag vaknar av att ett barn skriker vid 8, trycker på snooze och försover mig till halv 9, går till skolan och försöker med alla medel att inte somna samtidigt som jag ständigt blir utskälld av vår gamla DDR tyskalärare som vill valt ut mig som veckans mobboffer. Sedan går jag mina ärenden om jag har några sådana eller tar en fika med en vän om jag har någon sådan fram tills att jobbet börjar vid 15. Då tar jag hand om barnen, städar, fixar middag, fotar ett par skor som ska säljas eller vad det nu kan vara fram tills  klockan 8. Två kvällar i veckan sitter jag även barnvakt. Mitt emellan försöker jag få tid till att fotografera, skriva, blogg, umgås, skypa, göra läxor, läsa, rita, engagera mig, städa, baka, ha snygga outfits, vara en rolig vän osv osv. ALLTSÅ. PUST.










No comments:

Post a Comment